Prinsen om oron inför bröllopet

Prins Joachim av Danmark har länge haft en kraftig pollenallergi. Förra året gick det till och med så långt att han undrade hur han skulle klara av sitt bröllop...
Den snart 40-årige prinsen berättade nyligen för Astma-Allergi Forbundet (som också Expressen skriver om) om sin svåra astma, som han första gången märkte av i 20-årsåldern. Efter att ha gjort ett test var saken klar - han var allergisk främst mot gräs, björk och pälsdjur, något som garanterat kan vara jobbigt när man som i prinsens fall jobbar med lantbruk.
- I teorin borde jag också vara allergisk mot hund och häst, men det märker jag inte av, berättar han.
Våren är alltså en besvärlig tid för prins Joachim och det gäller att vara beräknande, så man inte råkar ut för en kraftig astma-attack.
- Är luften torr och det blåser från öst, så får vi i Köpenhamnsområdet all den svenska björkpollen i ansiktet, säger han till Astma-Allergi Forbundet. När detta sker finns det inget annat val för prinsen än att helt enkelt stanna inne.

Vid ett tillfälle blossade oron för den kraftiga allergin upp på allvar. Det var i samband med bröllopet med Marie Cavailler förra våren.
- Jag tänkte: Det är en sak om jag har tårar i ögonen, det ser ju alltid bra ut på ett bröllop. Men om jag står med uppsvällda ögon, hur smart skulle det se ut?
Bröllopet förflöt trots allt väl (tack vare kraftig medicinering), men visst hade den danske prinsen en och annan tår i ögonvrån. Men frågan om detta berodde på allergin lämnar jag obesvarad...

Kommentarer
Postat av: Tess

kul att du kika in hos mej igår hoppas du kommer tillbax :)

kram

2009-02-20 @ 12:51:01
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: majajoy

oj då stackaren :)

2009-02-21 @ 20:53:57
URL: http://www.majajoy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0