Fjärde barnet för Belgiens kronprinspar

Först idag har jag sett att kronprins Philippe och kronprinsessan Mathilde av Belgien fått sitt fjärde barn..
I onsdags morse föddes kronprinsparets fjärde barn. Det blev en dotter som har fått namnet Èleonor Fabiola Victoria Anne Marie. Hon vägde 3210 gram och är 50 cm lång.
Gudmor blir Sveriges kronprinsessa Victoria, Belgiens prinsessa Claire samt greve Sébastien von Westphalen zu Fürstenberg.

Prinsessan Èleonor har tre syskon: Elisabeth (född 2001), Gabriel (född 2003) och Emmanuel (född 2005).
Efter födseln mötte den nyföddas pappa media och gratulerades av sin far; den nyblivne farfadern kung Albert. Èleonor är hans tolfte barnbarn.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Hejsan Johannes. Tänkte bara säga att jag nu varit en duktig flicka och uppdaterat min blogg! Så den får du gärna gå in och kolla på. Ha det så bra, vi ses snart hoppas jag! Kramar Paulina

2008-04-23 @ 15:14:52
URL: http://paulinaholscher.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0