Prinsessan och Jonas mötte media


Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström mötte nyligen media utanför Solliden.
- Jag är glad att se alla här dag. Vi är otroligt lyckliga att stå här idag! Inledde prinsessan Madeleine dagens presskonferens.
Paret fick snabbt frågan om hur frieriet gick till.
Det hela skedde under deras semesterresa till den italienska ön Capri nu i juli.
- Vi var ensamma, avslöjade Jonas Bergström.
- Jag svarade snabbt att det ville jag så klart, berättade prinsessan.

Hon visade glatt upp sin förlovningsring, men avslöjade, som väntat var, inte dess ursprung.
- Det är första dagen jag får bära ringen, så ni förstår att jag längtat efter er, skämtade hon.
- Den är svår att beskriva, otroligt fantastisk!

På frågan om vad de föll för hos varandra svarade Jonas:
- [...] Hennes vackra glada ögon!
Madeleine replikerade:
- Jag får nästan säga detsamma! Jag föll för hans ögon, Jonas är underbart omtänksam.

Paret avslöjade att de gärna ville ha barn och att Daniel Westling hade gett goda råd till Jonas strax före presskonferensen.
"Var dig själv", skall han ha sagt.

Jonas Bergström kommer få titeln Hertig av Hälsingland och Gästrikland (där ju som bekant prinsessan är hertiginna), men berättade att han inte hade besökt området i någon större utsträckning.
Efter bröllopet, som förmodligen kommer äga rum hösten/vintern 2010/2011, kommer Jonas hjälpa prinsessan Madeleine med de representativa plikterna, men i det närmaste fortsätta sitt arbete som jurist.

Förlovningsmiddagen kommer äga rum ikväll.

Foto: Hovet

Kommentarer
Postat av: Jan Carlén

Att uppmärksamhet sker inför detta visar hur långt människan kommit i sin utveckling.... Födas till ämbete! Födas till att erhålla titlar! Osv osv! Jisses!

2009-08-11 @ 19:43:16
Postat av: Johannes

Men vi är i alla fall glada i vår enfald!

2009-08-11 @ 21:58:38
Postat av: sebbe

shit Jonas är snygg

2009-08-12 @ 14:25:22
URL: http://fashionguy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0