Släktingarna uttalar sig om Victoria och Daniel


När jag ändå talar om prinsessan Birgittas ringväxling för femtio år sedan, är det kanske en bra idé att dra några ytterligare paralleller till det kungliga förlovningsparet av i dag.
Hur ser egentligen Victorias tyska släktingar på det blivande kronprinsessparet?
Svaret får vi i den tyska dokumentären "Die Königskinder", som sändes i höstas på ZDF. Här berättar bland andra prinsessan Birgitta om sommarens stora svenska begivenhet - som hon naturligtvis kommer bevista.
- Det är en stor kyrka, och allt blir stort och praktfullt. Men förutom det lever de [kronprinsessan och Daniel] ett vanligt liv - när de har tid alltså!
Prinsessan tillägger att de är "som Du och jag och alla människor egentligen".

Prinsessan Birgittas dotter, Désirée von Bohlen und Halbach, 46, ser liksom sin mor fram emot kusinen kronprinsessan Victorias bröllop.
- Jag gläder mig för henne. Det har varit en lång kamp. Jag beundrar henne för att hon har stått ut.

Désirée själv gifte sig 1990 med greve Heinrich av Ortenburg och fick tre barn: Carl Theodor (född 1992), Frederik (född 1995) och Carolina (född 1997). 2002 skilde sig paret och Désirée gifte två år senare om sig med Eckbert von Bohlen und Halbach, 53.

Faksimil: ZDF



Kommentarer
Postat av: Irene Hagström

Hej!

Jag är florist och skolledare hos Floristutbildarna i Västerås. Vi skall ha utställning på Ulriksdal med kungliga brudbuketter. Har du möjligen några bra bröllopsbilder där man ser brudbuketten från det senaste Danska bröllopet(Marie o .....)

Sedan behöver jag också ha en bättre bild från Norska kungaparet Harald och Sonja där man kan se brudbuketten. Kan du hjälpa mig med det vore det super.

Hälsningar Irene

2010-05-10 @ 09:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0