Vilka tiaror?


Leuchtenbergska safirerna.Fick just frågan om vilka diadem som de kungliga damerna kommer att bära under Nobelfesten i morgon.
Det har jag naturligtvis ingen aning om, men får jag gissa (och det gör jag), väljer drottning Silvia de Leuchtenbergska safirerna (de användes ju inte under sommarens bröllop, så förhoppningsvis kommer de väl till pass nu i stället). Smycket är i Nobelsammanhang det av Drottningen mest använda, näst efter Drottning Sofias diadem. På "festernas fest" har vi dock inte sett det sedan 2006, så nu är det hög tid igen!

StåldiademetKronprinsessan Victoria å sin sida tror jag kommer att bära
Stål-diademet, vilket vi inte sett sedan fjolårets Nobelfestligheter, då det användes av såväl prinsessan Christina fru Magnuson (banketten) som av kronprinsessan själv (under Kungens privata middag). Victorias favorit Stråldiademet ligger också bra till och bars senast vid årets representationsmiddag på Slottet. Jag tippar dock på att hon bär det på Kungens privata middag för Nobelpristagarna den 11 december, eftersom det så flitigt genom åren har brukats vid prisutdelningen och banketten...

Prinsessan Christina då? Jag tippar på att hon bär Prinsessan Sibyllas diadem i morgon, vilket hon senast hade under Nobelfesten 2007. Sitt privata kan hon ju använda den 11 december.

Prinsessan Madeleine närvarar inte vid årets Nobelfestligheter, vilket innebär att hon är förskonad från dylika spekulationer.

Kommentarer
Postat av: Gealach

Ja, det ska bli spännande att se, jag tror som du att safirerna kommer att dyka upp! :-)

2010-12-09 @ 13:51:23
URL: http://gealach.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0