Tack och hej för denna gång

 
 
Fem år är en ganska lagom livslängd för en blogg har jag kommit på, i alla fall är fallet så med min.
Under perioden som jag har hållit på - läskigt nog nästan en fjärdedel av mitt liv - har det hunnit hända ganska mycket i den kungliga världen, och i synnerhet i Sverige. Förlovningar, bröllop och barn här på hemmafronten hör väl till de mest minnesvärda händelserna och det har varit fantastiskt kul att få ta upp de här sakerna; ofta från en egen vinkel.
 
Intresset för monarki och kungligt i Sverige är väl i dag endast marginellt större än vad det var 2007, när jag började blogga, men framförallt finns det så oändligt mycket mer information och nyheter på nätet nu, mot vad det gjorde då. Kungliga nyheter är inte längre en bristvara och väl är det. Själv har jag inte tid att hänga med i flödet på samma sätt som förr och det känns därför rätt skönt att kunna överlåta det där åt andra, utan att känna att "det där skulle jag också skrivit om".
 
Till sist vill jag tacka alla läsare, såväl ni som synts i kommentarsfälten som er andra, som nöjt er med att bara läsa.
Av sentimentala skäl låter jag bloggen stå kvar.
 
Vi hörs alldeles säkert i framtiden!
/Johannes Öberg
 
Höjdpunkter
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Alexandersson

Vad tråkigt att du slutar blogga Johannes. Din blogg har alltid varit väldigt bra skriven, informativ och intressant. Hoppas att du tar upp det igen i framtiden. Ha en fin dag!
/Jenny

2012-09-12 @ 20:05:57
Postat av: Gealach

Vad trist att du slutar, din blogg är både informativ och seriös till skillnad från många andra kungliga bloggar. Ha det så bra!

2012-09-12 @ 21:20:19
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Johannes

Tack för vänliga ord, Jenny och Gealach!

2012-09-13 @ 16:28:21
Postat av: Sofia

Tråkigt att höra, men jag förstår precis :) Kände precis samma sak som du gör. Tack för en fantastiskt fin blogg, kvalitet har verkligen varit ledordet här. Jag är glad att ha fått lära känna dig lite personligen, så att du inte försvinner helt och hållet :)

2012-09-14 @ 20:50:45
URL: http://sofiasvanholm.com/
Postat av: Porträttmålning

Hej... fina bilder. Tradigt att du har slutat blogga.

2014-07-23 @ 17:12:34
URL: http://www.portrattmalning.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0