Missa inte festernas fest!

Imorgon äger det som i många år kallats "festernas fest" rum: Nobelfesten. Från och med 14.30 kommer jag skriva om spektaklet...
Jag kommer naturligtvis att skriva så mycket jag kan om morgondagens Nobelfirande, men för er som inte nöjer er med att titta på fotografier och läsa om det roliga är det en bra idé att slå på TV:n klockan 16.25. Då börjar SVT1 sända från prisutdelningen i Konserthuset, som tar sin början fem minuter senare. Klockan 18.00 är prisutdelningen slut och det är dags för gästerna att bege sig till Stadshuset, där Nobelbanketten tar plats. Här tar SVT2 över sändningarna till och med klockan 20.00, då man får zappa över till SVT1 igen.
22.30 avslutas banketten och det är dags för dans. Men bevakningen av Nobel pågår faktiskt en timma till!

Men SVT kan givetvis inte få med alltomkring runt Nobelfestligheterna imorgon. Så vitt jag vet ska de till exempel inte i någon större utsträckning rapportera om fredsprisets utdelning klockan 13.00-14.00 som äger rum i Norge. Här närvarar ju den norska kungafamiljen, så för alla rojalistiska hemsidor och bloggar finns det ju all anledning att ta upp detta!
Jag kommer börja skriva om festligheterna vid halv tre imorgon eftermiddag, men Svensk Damtidnings bloggare är rappa på knapparna, de har börjat med sin rapportering för länge se'n!
Dessa är följande:
Jennys kungliga blogg
Åsas kungliga Europa
(och för modeintresserade) Lottas kungliga modeblogg 

Läs mer!
Nobelfesten 2007
Pristagarna 2008
Drottningens tiaror - vilken kommer hon ha på sig i år?

Foto: Scanpix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0